Historiaa
 
Tage Gustafson aloitti kilpaveneiden rakentamisen 1960 luvun lopussa ja voitti ensimmäisen Suomen mestaruuden 1970. Tage jolla oli ollut jo teiniiästä lähtien oma hiekkalaiva siirtyi mereltä maihin ja alkoi myymään veneitä ja moottoreita. Kolme vuotta myöhemmin kun toiminta laajeni käsittämään huoltoa ja talvisäilytystä siirtyi Tagen veli Kim mereltä mukaan yritykseen. Siihen aikaan yrityksen nimi oli TG-Marin ja he rakensivat sarjatuotantona kilpaveneitä lasikuidusta vuodesta 1973. Ensimmäinen sarjatuotanto huvivene, TG-Marin 19 Cabin, näki Suomessa päivänvalon vuonna 1979. Kaksi vuotta myöhemmin tuli ensimmäinen takahyttivene TG-Marin 19 Fisher tuotantoon. Sen jälkeen veneiden rakentaminen jatkui ja 1980 luvun puolessa välissä siirryttiin valmistamaan pelkästään huviveneitä. TG-Boat Oy perustettiin Tagen ja Kimin toimesta vuonna 1988. Seuraavana vuonna he myivät TG-Marinin. Veneiden ja moottorien myynti siirtyi uusille omistajille kun taas veneiden valmistus jatkui TG-Boatilla. Vuonna 1990 siirtyi TG-Boat omiin tuotanto ja konttoritiloihin Sorvaajantie 2, Ölstensin teollisuus alueella. TG on erikoistunut keskihytti veneisiin. 2006 tapahtuu sukupolvenvaihdos kun Frese, Tagen poika, ja Jan, Tagen ja Kimin velipuoli ostivat muotit ja valmistusoikeudet TG veneisiin. Uuden yrityksen nimi on Freja Marine Oy Ltd. ja on edelleen perheyritys (Frese, Jan, Tage ja Carina) joka hoitaa tuotannon, myynnin, muotoilun ja suunnittelun kaikille TG veneille. Yrityksessä on 8 henkilöä töissä veneiden kokoonpanossa Porvoossa. Rungot valmistetaan erillisessä TG veneiden erikoistuneessa tehtaassa Pietarsaaressa ja työllistää 7 veneenrakentajaa.